17 Ekim 2010 Pazar

Kusursuz makyaj için gerekli malzemeler

Bir süredir iyi bir makyaj yapmam için neler gerekli, nerelere sürüp sürüştürmeli diye bayağı bir araştırdım. Çok çok sevdiğim 2-3 tane makyaj blogu takip ediyorum. Onlardan biri olan Makyaj çantam'ın formspring.me den sabırla sorularıma cevap vermesinden sonra aşağıdaki gibi bir liste ortaya çıktı. Bir kaç tanesini şimdiden araştırıp aldım. Yavaş yavaş tüm ürünleri tamamlamayı düşünüyorum. Tabi sonra servet değerinde olan makyaj fırçalarını tamamlamam lazım. Belki listem size de yardımcı olur keza ben makyaj yaptığımı düşünüp 2 boya sürüp çıkıyormuşum:) kazın ayağı öyle değilmiş :))


YÜZÜMÜZ İÇİN;


-Makyaj bazı olarak tüm yüze parlamayı önlemek ve pürüzsüzlük sağlamak için "primer" alıyoruz.(bende pastel'in var.)


-Cilt tipinize göre fondöten alıyorsunuz.(benim cildim karma olduğu için ben C.Dior Nude ince yapılı,canlı görünüm veren likit fondöten tercih ettim.)


-fondöteni sabitlemek için setting powder(yani transparan bir pudra)alıyoruz.(ben MAC pro setting powder almaya karar verdim.)


-kontürlemek için yani yüzümüzde inceltmemiz gereken yanaklar ve burun gibi yerlere kullanmak için mat bir bronzer seçmemiz gerekiyormuş.(ben MAC MSF(mineralize skin finish) denilen pudrasından cildime uygun tonda olan bir tanesini alacağım.)


-göz çevresini C şeklinde aydınlatmak yada yüzünüzde aydınlık görünmesini istediğiniz bir yere sürmek için ışıltılı transparan bir aydınlatıcı pudra(ben lancome photogenic compact beige apricote 2 kullanıyorum.)


-allık olarak MAC springsheen aldım.(hem pembeyle hem şeftali tonlarında rujlarla kullanabilirmişim.)


GÖZÜMÜZ İÇİN;


-Gözkapağının üzerine far bazı alıyoruz.Farımız çabuk uçmuyor ve gözkapağında topaklanma yapmıyor.Ayrıcada farın gerçek rengi belirgin duruyor.(Ben inglot far bazını aldım.)


-Gözaltı kapatıcısı için Lancome Effacernes No:2 aldım.


-Maskara olarak uzun bir süredir Lancome Hypnose drama siyah kullanıyorum.


-Farlar gözlerime dokunduğu için sadece en çok tavsiye edilen MAC tekli far satin taupe almayı düşünüyorum.


-eyeliner olarak maybelline define a liner alacağım.


-vee göz kalemi(avon anew kullanıyorum.)


DUDAKLAR İÇİN;


-MAC dazzleglass lipgloslar çok güzel duruyor.




Takip ettiğim makyaj blogları;


MAKYAJ GÜNLÜĞÜ


JUST MAKE UP

MAKYAJ ÇANTAM


Hayran kalınmayacak gibi değiller benden söylemesi :)


Araştırıp alışveriş yapmak hiç bu kadar zevkli olmamıştı.Herzaman ne alacağımı bilmediğimden satıcılar tarafından kandırılmışımdır :) ama bilinçli gidince gereksiz şeyler satamıyorlar :)



2 yorum:

admin dedi ki...

Bence süper seçimler yapmışsın, bir eksik göremedim! Güzel günlerde kullan.

Happy Mixy dedi ki...

çok tşk ederim sayenizde...