5 Ocak 2010 Salı

kalıpla kesmeye uygun kurabiye

1-2 sene olmuştur herhalde bu tarifi internette bulalı.Fakat şuan araştırdım ve bu tarifi hangi blogtan aldığımı bulamadım.Sahibi görürse çok özür dilerim.

Herzaman yapıpta çok güzel yorumlar aldığım bu kurabiye gerçekten kalıpla kestiğiniz gibi pişiyor.Ama lütfen ay bunu koymiim şunu koyim bu tarife diye malzemeleri değiştirmeyin :)

250 gr margarin
1 yumurta
1 sub.pudra şekeri
4 yemek k.kakao
4 su bardağı un
yarım sub.buğday nişastası
1 çimdik tuz
1 çay k.karbonat




Yağ ve pudra şekerini mixerleyin ve yumurtayı ve kakaoyuda ekleyin.Kakaoyu bu aşamada koymazsanız hamura yedirmek için daha çok yoğurmak zorunda kalırsınız. Diğer malzemeleri katıp, unu yavaş yavaş hamuru taşlaştırmadan ele yapışmayan kulak memesi kıvamına getirin.15 dk.kadar buzdolabında dinlendirin.Tezgaha yaydığınız yağlı kağıt üzerine koyup üzerine tekrar yağlı kağıt kapayıp oklavayla üzerinden açınki hamur yapışmasın.kalıpla kesip tepsiye dizin.175' ısıda 15 dk.pişirin.Pişen kurabiyeleri fırın ızgarasına dizerek bir kenarda soğumalarını sağlayın :) Bir ölçü hamurdan 2 tepsi yani 25-30 adet kadar çıkıyor.AFİYET OLSUN

buraya bakınız

2 yorum:

Adsız dedi ki...

kurabiye canavarı oğluma pişireyim...benim de harika bir kurabiye tarifim var,tadı enfes...yemek bloğumuza koyacağım inşallah vaktim olursa...

Happy Mixy dedi ki...

merakla bekliyorum canım.bende canda kurabiyelere bayılıyoruz gerçi ben artık unutmalıyım bu lezzetleri ama :)