12 Ocak 2010 Salı

mixy kek tarifim




Bu kekin tarifi bence klasik kek severler için ideal. Sade hali ile harika olduğu gibi benim gibi ne bulursanız kekin içine atmayı severlerdenseniz bence 10 numara bir tarif :)

Tantitoni'den aldığum bu kalıbı ilk kez kullandım. Şekil süper ama ilk kez silikon kalıp kullandım ve normalde 40 dk.da pişen kekim 1,5 saatte ancak pişti. Belkide ben ısı konusunda yanlış bişey yaptım bilemiyorum.

Malzemelerde sıralama çok önemli!

3 yumurta ve 2 sub.şekeri bembeyaz olana kadar mixerleyin.
1 paket kabartma tozu ve vanilyayı katın, mixerleyin.
1 sub.sıvıyağ
1 sub.süt
ve yoğun akışkan bir kıvama gelene kadar un koyun.(yaklaşık 3-3,5 sub.civarı)

Yukarıda yazdığım tarife ben göz kararı keten tohumlu light müsli kattım.İçinde dutlar ve üzümler var.
bir avuç damla çikolata
göz kararı tarçın
2 küçük havuç

İçine keyfinize göre bir şeyler katıp sizde benim gibi değişik lezzetler bulun derim.
Ama en favorim cevizli,fındıklı,tarçınlı yaptığım :)AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: