24 Ağustos 2008 Pazar

23.ay DR.kontrolü

Tatile çıkmadan önce Canı hırçınlıkları için doktoruna götürdüm. Gördüğü şeyleri yaptığını söyledi. Nasıl yani diye düşündüm ve buldum. Yatakta boğuşmak, hırpalayarak sevmek, kızgın ifadeyle yapma etme demek ve agresif tavırlar göstermek yada yanında bir başkasının agresif tavırlarına şahit olmak Can'ı bu hale getirmiş. Ben genelde sakin davranıyorum ama tabi hatalarım var.Yalnız çevrede gördüğü şeyleri engelleyemem çok fazla. Ama düşünüp taşınıp artık daha dikkatli olmaya başladım ve çevremdeki herkeside uyardım. Hatta gördüğüm her yanlışıda uyarmaya devam ediyorum.

Bunların yanısıra Canın 7-8 aydır kalçasında birkaç tüy görmüştüm sonra bunlar biraz çoğaldı sonra dikkatlice baktım ve bacağının bazı yerlerinde ve omzundada gördüm. Bunlar rengi açık renk ama normalden uzun tüylerdi. Doktora bunlar bana normal gelmedi diye gösterdim oda bunlar görmeyi istemediğimiz şeyler dedi. En fazla ne yiğiyor dedi. Bilemedim. Yani herşey yiğiyor Can dedim. Doktorda ozaman bundan sonra çikolata, şeker, danone, meyveli yoğurt, yopi tarzı hazır gıdaları tüketmeyecek dedi. Yani hormonal bişeymiş bu. 1haftadır sadece meyve ile besleniyor.Çubuk kraker bile vermiyorum. Aslında sağlıklı olanı bu tabi ama insan bazen susturmak için böyle cahillikler edebiliyor.Çok üzüldüm tabi bu duruma.Nette araştırdım ama bişey bulamadım bu konuyla ilgili.Bide aslına bakarsanız çok yüzeysel konuştuk doktorla tatmin olmadım. Bu konu hakkında bilgisi olan varsa sevinirim.

Canın doğduğundan beri gözyaşı hiç akmamıştı. Emin olmak için Dünya Göz Hastanesine götürdüm.Çok şükür gözyaşı salgısında azlık varmış ve zamanla çoğalabilirmiş.Sonuçta ağladığında gözleri parlaklaşıyor.Yani göz kuruluğu yok.Yoksa ameliyatla kanalları açıyolarmış
:( Yani Canı bir daha 4 yaşında kontrole götürecekmişim.Endişelenecek bişey yokmuş.

Bu ara Canın doktor kontrollerini yaptırdığım için baya bir ayrıntı yazıyorum.Canın ayak tabanları yere oturuyor.Ayakkabıyı bozmuyor ama sonuçta yürüren ilginç gözüküyor ayakları diye.Yeditepe Üniversitesinin yürüme analizine götürdüm.Doktor baktı ve bazen 4 bazen 7 yaşına kadar böyle olabilir dedi.aa genetik bişey yani anne veya babada varsa bu kaçınılmazdır dedi.ortopedik ayakkabı satan yerlerden ayakkabı kesinlikle almayın dedi.Bunlar ticari işler dedi.Spor ayakkabı satan yerlerden topuğu tutan yerin sert ama alt kısmının yumuşak olanlarını tercih edin dedi. Zamanla düzelebilir veya genetikse böylede kalabilir dedi.Oda 4 yaşında görüşelim bir daha dedi.Buarada birşey öğrendim.Çocukların el baş parmaklarını geri çektiğimizde bileğine değiyorsa daha kemikler yumuşak ve gelişim devam ediyor demekmiş.

NOT: fotoğraf makinamı 2.el aldığımdan kablosu henüz bende değil. O yüzden biraz beklicez yeni fotolar için.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar
doktoruna götürmekle iyi yapmışsın.saldırgan davranışlar için doktorun dediği mantıklı görünüyor,çünkü ben de onu gözlemledim Ada da.etrafında ne görürse onu yapmaya çalışıyor,ne söylenirse onu gelip bana söylüyor.ben de etrafa karşı devamlı tetikteyim,bazen bu konuda aşırı gıcık!! bile olabiliyorum ama ne yapayım.sen de doğru bildiğin yolda ilerle mutlaka.
hormanal durum için bilgim yok aslında ama daha önce de tv de çok çıkmıştı.8-9 yaşında regl olan kızlar diye,bunların sebebi hep hormonlu ve katkı maddeli yiyeceklerin çocuklarda yaptığı tahribatlar işte.çocukların hormon dengesini bozuyor.bence doktorunun kısıtlamalarını mutlaka uygula.Ben Ada şeker,çikolata tarzı yiyecekleri hiç vermemeye özen gösteriyorum.Senede en fazla 4-5 defa yiyordur ancak.İnsanlarımız da alışmış,hemen çocuğa çikolata alıp vermeye.Etrafımdakiler de alıştı artık,biz çikolata kabul etmiyoruz artık insanlarda sormuyorlar.
Ayaklar için de düz tabanlık ile ilgili yazılar okudum çok.Çocuklar zaten düz taban doğuyorlar,bazen 5-6 yaşına kadar da bu devam ediyor.Kesinlikle ortopedik ayakkabı almayın,evde çıplak yürüsün,dışarısı için de yürümeye başladığında tabanı yumuşak ama bileği de saran bir ayakkabı olsun diye çok okudum.Bildiklerim bu kadar...Öptük sizi...

Happy Mixy dedi ki...

Çok haklısın Büşracım.Çok doğru haraket etmişsin.ben bişey olmaz mantığıyla çok çubuk kraker verdim bide son zamanlarda şeker ve çikolatada yiğiyordu :(( ama artık kesinlikle vermem.TÖVBEEEE....Sağol canım

M.İ.N.İ dedi ki...

ZARARSIZ ATIŞTIRMALIKLAR DENE ÇOK TUTTURURSA MESELA PATLAMIŞ MISIR,MESELA EV YAPIMI KEK GİBİ İNŞALLAH BİR SORUN OLMAZ ÖPTÜK SİZİ