15 Nisan 2008 Salı

anne yoğurdu

sinbo

1 su bardağı günlük sütü iyice kaynatın ve yoğurdu mayalayacağınız bir kaba alın.Mesela milupanın 200 gr.lık kavanoz mamalarının kapaklı camlarını ben atmayıp onlarda mayalamıştım.Hem ölçüsüde belli!
Sütü aldığınız kapta sürekli küçük parmağınızla kontrol edin.Sütün ısısı mayalamada çok önemlidir.Parmağınızı batırdığınızda süt öyle bir sıcak olacak ki parmağınız bu sıcaklığa dayanabilecek!Anlatabildim mi bilmiyorum ama kesinlikle ılık olmayacak!
İçerisine çay kaşığının ucu ile bizlerin kullandığı yoğurttan atıp şöyle bir karıştırıp hemen kapağı sımsıkı kapatın ve etrafını kalın bir bezle sarıp tezgahın üzerinde hatta güneş alan bir yerde 1 gece bırakın.
Ama ben bir süre sonra yoğurt makinesi alıp tüm bu işlemleri aynen yapıp 4-5 saat kadar makinede bekletip yapmaya başladım.

Hiç yorum yok: